Julveckan lider mot sitt slut...!

 
Har haft en underbar vecka hos föräldrarna ute på landet, hundarna stormtrivdes! Vi slappade länge på morgonen och kliver inte upp förrän runt 10 tiden, så superskönt! På kvällarna såg vi på någon film på teve som erbjuds av kanaler 1, 2, 4 och 6, vi tände så klart brasan hela dagen, dygnet ut. Så mysigt!
 
Dock var det ingen snö där - det var fullt av regn och grönt jul. Men det var mysigt ändå! :)

Hundarna fick varsin halsband i julklapp, blått till pojken, rosa till flickan!

Juldagen fick de köttigt ben, kalvbröstben!


Jag har börjat träna Sauron mer och mer nu - han är så lycklig! Under julaftonen på dagen cyklade familjen ut till Sundby, sammanlagt ungefär 6 km, Sauron drog på ordentligt, jag fick hejda honom då han ska inte dra utan springa fint bredvid. Det gick inte att få honom springa fint bredvid, så lycklig han var! 

Mycket promenader och bus!
 
 Under dagarna tog vi dragweight promenader, gått runt sjön och cykelturer - även tränade vi uppletande. Hundarna trivdes så bra i hundgården och lekte massor där! :)

Så här kan de busa i sängen + ute i hundgården :)

Kommentarer
Anonym säger:

Utöver draget, tränar du Sauron i nåt annat? (lydnad, spår etc) Eller är det bara drag som gäller för er? :)

Svar: Vi tränar uppletande och personsök och ska börja med rallylydnad sen. Men draget är vår huvud gren då han tycker bäst om och målet är att börja tävla med honom inom draget. Jag funderar inte att tävla i sök och så. Men vi gör andra saker än endast draget ja :)
Med Tyra kör jag rallylydnad också.

Med både kör jag massa små tricks hemma, håller på att träna dom hämta saker och lägga i en låda :)
None None

2014-01-01 | 16:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback