Operation avklarad!

Idag var dagen för operation. Jag var så nervös imorse - men gjorde allt som vanligt. Åkte till jobbet lite tidigare, för att inte stressa. Puh, aldrig lätt att lämna bort hunden hos veterinären och hans öde ligger på deras händer...
 
11.00 var vi hos veterinären, de var så lugna och förklarade för mig vad som ska hända och så. Det känns så tryggt, jag är väldigt nöjd med kliniken! Jag var med när han fick lugnande och somnade på filten, jag satt bredvid honom. Han sov med tungan ute och ögonen blev helt vita, otäckt, men han andades - huvudsaken! :)

Tassen som opererades, ni ser klon saknas och det ser konstigt där. Nu är den borta!
 
Jag lämnade honom ungefär 11.20.... Dagen lång..... 16.00 hämtade jag honom. Det hade gått jättebra! De tog inte bort hela tån, utan den första biten som klon fanns. Hela operationen har gått bra, Sauron klarade narkosen bra.

De beskrev hans skada; "Benet var kraftigt förändrat pga av tidigare skadan/inflammationen. Fraktur på benet. Sår på tassen har svårt att läka pga av det stora trycket och belastningen av benskada. Benet var missbildad, växte fel och var förstorat och porös!"
 
Om 2 dygn ska jag ta bort bandagen så får jag kanske se hur tassen ser ut, har inte sett den än. Bandaget ska stanna kvar 2 dygn ungefär. Nu blir det vila för honom, blir hemma från mitt jobb tills 13 december. Då ska han ta bort stygnen, då kan han vara med på jobbet igen men inga promenader. Jag får hjälp av min bror och grannen med Sauron & Tyra som är hemma, skönt och tacksam! 
 
Så fort när de träffades igen efter operationen så la Tyra bredvid honom och verkade förstå att han är sjuk och inte mår bra... Sauron gnällde också, han gillade inte läget. Men nu är han mycket lugnare när vi är hemma!
 

Kommentarer
Anna säger:

Så skönt att det verkar ha gått bra! De är oftast ömkligast första dagen eller dagarna men piggar på sig fort. Skönt att det är över :-)

2013-12-05 | 15:42:47
Bloggadress: http://www.scillsen.wordpress.com
Sandra säger:

Åh så fina dom är ihop! :)

2013-12-09 | 16:18:09
Bloggadress: http://SandraochSvea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback