Utfall!

Fredags var vi på återbesöket hos veterinären - Sauron är mer och mer friskförklarad då han slipper skor nu och kan börja springa bredvid cykel nu! Även ta långa promenader! Äntligen!

Hos veterinären fredags. Ahlbergs veterinärklinik!
 
Det är extra skönt för mig då han har börjat göra utfall mot andra hundar pga understimulerad! :/ Han skäller och hoppar och reser ragg när han ser andra hundar. Oj oj stackars honom som har full med energi och går till fula beteenden... Jag vet för det är brist på motion- inte för han har blivit knäpp. Så är inte orolig. 
 
Jag kör med halti på promenader nu då jag har bättre kontroll över honom och utfallen blir inte lika stark som i halsband. Jag har alltid tub med mjukost i fickan, kör skvaller så fort det kommer en hund. Det har gått sådär. Men idag när jag var ute med hundarna i 3 timmar vid Långsjönstrand - HAN GJORDE INTE ENDA UTFALL!!! Var inte ens intresserad av andra hundar heller, härligt! Så han är inte omöjlig att bota ;)
 
Vi promenade runt sjön och sen gick vi till Arken Zoo i Nacka Forum och köpte gottis till julafton för hundarna - sen gick vi till Sickla. Så mysigt! 
 
Vid Långsjön.
 
Sen har det varit mys hela kvällen med hundarna - åhh julmys! Imorgon åker vi ut till landet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback