Operation!

Som ni vet har Sauron en skadad klo i fram vänster tass... Jag åkte in till veterinären igår, en akut tid, då jag kände på mig att det inte var bra... Så bekräftade dom att klon var missbildad, de tidigare veterinärerna har gjort dålig behandling så klon blev missbildade och den håller på att växa inåt trampdynan. 

Att den växer ut, klon alltså, och trillar av efter några veckor, livet ut - riskerar alltid att klon ska bli infekterad som nu, då den blir öppet sår när klon trillar av. Så problemet kan återkomma hela livet och det är smärtsam och jobbig situation för honom. För mig också.
 
Så sa dom att det är enda sättet att kvittera problemet - amputera tån! Jag blev så chockad och trodde inte mina ögon... Men ja, det var enda sättet. Så bokade jag en operationstid nästa vecka, tisdag. Så ska han operera bort en tå, vi vet inte än hur mycket dom ska ta bort. De ska göra lite som möjligt först och se om det funkar - annars får de ta bort hela vägen uppåt. Det visar sig under operationsbordet.

- Han blir helt återställd och kan leva som vanligt sen. Fortsätta som draghund. Jag har läst runt på internet, det stämmer - många har hund med saknad tå och flera har varit räddningshund, draghund osv utan problem. Han ska amputera inre tå, det är något bättre än yttre tå.
 
Hittade en bild som hans tass kan se ut efter operationen... Från bloggen kortisgrabbarna.blogg.se, där har de också amputerat en tå på en av sina hundar - verkar som det funkar hur bra som helst efteråt med lite hälta, men sen helt bra! Håller tummarna att Sauron blir återställd och slipper problem!

4 tår VS 3 tår. Ser inte så dumt ut faktiskt. Gulligt faktiskt, hihi.
 

Kommentarer
Anneli säger:

Jag håller tummarna att allt ska gå bra.

2013-11-29 | 10:37:24
Bloggadress: http://hundisthlm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback