Dragträning + rallylydnad

Imorse drog jag och Sauron ut för dragträning, sista gången på hela veckan som vi kan träna i ljuset tror jag om inte till helgen. Vi började cykla vid 8, så det blev ljust medans vi var ute och cyklade. Vi var utrustad med reflexvästar på oss & pannlampa och så av säkerhetsskull! :D Tog en härlig tur på 6,5 km i Ältaskogen, Sauron jobbade på väldigt bra - perioder blev han trött och galopperade lite saktare, men är väldigt nöjd med passet. Vi blir bara bättre och bättre på detta, Sauron hittar sin taktik och jag lär känna honom och cykeln bättre och bättre. Känns underbart! Idag tog turen 15-16 minuter på 6,5 km, är rätt nöjd! :D Massa lera i den första biten, leran stänktes mot mina kläder och ansiktet, får se det som lerspa! Tyra fick vara hemma och vila medan vi var ute och cyklade... 

 
Nu ikväll körde jag och Tyra en träningspass i källaren - körde rallylydnad och "plocka upp". Tyra är så duktig med Rally, hon minns allt - så kanske ska man anmäla i nybörjartävling snart! :D Plocka upp är helt ny för henne, alltså plocka upp OCH släppa ner i en låda. Riktigt roligt! Tyra är så lättlärd med sådana saker, hon tycker verkligen om detta. Lyser om henne! Vi körde med externbelöning, funkar utmärkt - alltså i rallyn!
 
Känner mig dålig som sällan tar bra bilder och filmer - har ingen kamera! Får köpa en ny snart, en enkel digitalkamera som funkar att filma. Vill inte använda mobilen..! Svårt och använda mobilen när jag tränar tricks och så - hellre med kameran. Men när man cyklar är mobilen lättare att filma men väldigt farligt! Ska även skaffa GroPro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback