Lida 31/12-13 och 2/1-24

Dragträning två gånger i denna här veckan i Lida. Tog både gångerna 4,4 km med Sauron. Jag har inte tagit tid på honom tidigare, så vi gjorde det. På nyåret sprang han 10 minuter på 4,4 km, vilket imponerade mig då han är otränad sen 4 veckor pga operation, jag har haft honom bara 5 månader och att vi har inte tränat cykel så mycket. Ändå är det så bra tid, det känns väldigt roligt. Och så har han inte gett allt under rundan, han sprang i maxfart, sen minskade han i perioder, så han kan bättre!




2 januari tog vi rundan igen, dock fick jag då astmaanfall och orkade inte hjälpa honom något alls under rundan, så han fick jobba väldigt mycket själv och tyvärr travade en del för han orkade inte själv. Ändå blev det 11 minuter på 4,4 km, helt ofattbart! Han kan då så mycket bättre! Blir spännande och se hans bästa dag! :)



Tyra sprang också 4,4 km på nyåret- men det passade inte, jag stack själv med Sauron först, Tyra kom efter med Rickard efter några minuters väntan. Det passade inte då Tyra fick negativstress, liksom oro att jag försvann så orkade hon inte hela vägen och blev helt utmattad. Det funkade inte. Så får vi göra ny taktik sen :) 
 
Men på 2 januari sprang Tyra med Sauron 2,4 km istället, på Tyras tempo, hon kämpade på jättebra då. Hon tyckte det var roligt då :) Men dock hoppade hon över några steg med höger bakben, det är något med benet. Vi avvaktar och får se hur det blir. Tog inga bilder på Tyra tyvärr :/
 
Efter dragträningen tränade vi uppletande & personsök! Jag hade Sauron lös i skogen, det gick jättebra, han kan egentligen vara lös men jag är bara rädd och har trauma efter Tyras försvinnande. Men han kan vara lös och jobbar väldigt bra! Tyra fick ha långlinan då hon kan sticka :D De två älskar uppletande och personsök, det är så roligt att studsa i skogen och söka efter mig eller leksakerna. De har STORT föremålsintresse, så det är lätt att få upp motivationen hos dom! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback