Promenad med grannen!

Idag tog vi ganska lugnt på förmiddagen, vaknade iallafall kl 8, men tog det lugnt. Vid lunchtiden mötte vi upp grannen med Donna & Nebo. Vi tog 2 timmars promenad med massa snack och hundmöteträning. Sauron bar då klövjeväska på 2 kg, Tyra fick vila idag och bara ta promenad. Duggregnade men sen ljusnade det till och himlen blev lite blått :)

Saurons utfall är helt utblåst nu liksom, han har inte gjort utfall på länge. Men han kan spänna när han ser någon hund, men väldigt enkelt att avbryta och vägleda med lek och godis. Massor belöning. Tyra är så duktig som INTE bryr sig om andra hundar alls, det hela är så enkel då, jag kan då fokusera på Sauron mer. Så duktig Tyra är - är alltid stolt, liksom fördom kamphundar anfaller och så, men vad gör Tyra? :)
 
Tog inga bilder idag - men här kommer en bild på cykeldrag från igår. SUDDIGA BILDER :/ Man skulle ha tagit bilderna med min kamera - men batteriet tog slut, det tog slut även på Idas. Så enda som var kvar var Rickards trasiga kamera med repor... Ajahaj :/

Vi var då på väg mot mål från 2,4 km rundan. Rundan tog 8 minuter för Tyras tempo, med trav i perioder. Jag bromsade så Sauron fick jobba mer med kroppen, och det höjer Tyras motivation att springa, för annars får hon dåligt självförtroende om Sauron bara springer ifrån henne så lätt :)
 

























Idag var ganska lugn dag för hundarna - men de verkar vara nöjda med det. Ikväll får de vara hemma då jag och mina föräldrar är utbjuden på middag, dock 2 minuter promenad hemifrån :)

Ha trevlig lördagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback